Hej igen.
Jag skrev ett inlägg tidigare ikväll om blodsoppar som jag hittade. De blev goda (bild 1) på rostat bröd. Mycket matig.
Som jag skrev är jag relativt nybörjare på svamp och hittade även en svamp som jag visar på bild 2 och 3. Någon som kan hjälpa mig med den? Genom guiden så ser det ut som en kremla för mig och närmast grönkremlan, fast jag tycker min svamp är mörkare. Är jag helt ute och cyklar?
blodsoppmacka och en oidentifierad svamp
Den ser inte ett enda dugg grön ut på bilden i af, men det kan ju vara färgåtergivningen på fotot.
Jag hittade några sannolika grönkremlor idag, de var omisskänneligt gröna, om än med varierande färgintensitet. Flera av dem hade brunaktiga små fläckar på undersidan. De var mkt snarlika bilden här på SvampGuiden.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.