Per, pä din fråga vad vi tala om svara jag att JAG bara tala om Gåslever-Foie gras d´oie och anklever-Foie gras d´carnard som matas enligt Ganagemetoden. Om den finns att köpa i Danmarkt vet jag inget om men här i Sverige är den förbjuden.
Nu är min fråga vad du menar med Foie gras? Du nämnde ju grisar i ditt inlägg och att dom tydligen äter allt (vilket är osant)för att bli stora och få feta levrar!
Det är precis vad dom franska orden (kockarnas fackspråk) betyder"FET LEVER. Inte gåsler och inte anklever utan enbart fet lever.
Per, var snäll nu och läs mitt inlägg från den 22.november, Där skriver jag ganska tydligt att vi inte har några problem med att få tag på ank- och gåslever här i Sverige. Dessa fåglar är uppväxt och har gödats med kraftfoder på humant sätt (frigående). Deras levrar blir också större och fetare men på ett naturligt sätt.De franska, tvångsmatade gässens levrar expanderar i upp till 10 gånger sin normala vikt och volym.
Jag vet inte hur goda kunskaper du har i det engelska språket, enligt mig står helt korrekt på OK:s menu och med samma innebörd som jag skrev nämligen “FET LEVER från FRIGÅENDE ANKOR”!
Jag har aldrig haft tanken eller ambitionen på att polisanmäla någon. Tycker du att så borde göras är du väl karl nog att fixa det själv,eller?
Avslutningsvis ska jag hälsa från mitt 9 åriga barnbarn som läst ditt påstående om att svenskarna snodde Gässen från Danmark. Hon skrattade så hon kiknade och sa att du var rolig. Hon tilla dock att det finns en anna teori om detta, “tänkom gässe flydde självmant från DK för att söker asyl i Sverige, i Danmark skulle dom iaf bli nackade”.
Ha det nu så gott och lycka till med svamplockningen här i Sverige. Även om det är stöldgods så unna jag dig dom verkligen.
Bra rutit Dieter, men du skall inte tro att du får sista ordet, Per D har ALLTID rätt, det har jag märkt av alla inlägg han gjort under åren.Det spelar ingen roll om han pratar med en x-pert inom svamp / matlagning, hans ord gäller
Snart får du svar på tal !
Jag håller på dig i.a.f . :)
dieter, helt otroligt att du blandar in ditt 9 åriga barnbarn her bara før att visa att hon/han har lika allvarliga dyslexi problem som du uppenbarligen har. jag har aldrig skrivit att sverige stal gåsen från danmark men att sverige stal skåne från danmark och att skåne var den rika delen av danmark dær traditionen med gås fanns på slott och herresæten, medan den størsta delen av danmark, jylland var mycket fattigt !!! nær du dieter læst svensk dansk historia ær du vælkommen tillbaks. och du før dina barnbarns skull så håll dem utanfør dina tokerier her på svampguiden !
har någon klivit øver en trøskel hær så er det dieter, bengt sandh mfl som ikke tål att høra sanningen utan jamser rundt i landet brunsås kryddat med jantelagen…....ss førresten bengt hur går det med din pedofilhistorievæn fra sala ???? du vet han som uppmanar til kriminell virksamhet med att stjæla kommunale julgranar !
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.