0 425 visningar

22 svar

Forumregler

Grethe F

29 nov 2011 kl. 16:36

Nu är där ingen respect igen här på svampguiden. Så ledsamt när folk blir anfallen som det har hänt den senere tid.

0

Helge

29 nov 2011 kl. 17:22

Anfallen
??

Låter inte bra
Det är nog borttaget nu hoppas vi

0

per dunhoff

29 nov 2011 kl. 19:37

grethe, håller helt och hållet med dig ! jag startar en tråd om årets bæsta svampefynd og blir genast førløjligad av ett antal signaturer. i diskussionen med dieter vedrørande foi gras blandar han så in sitt barnbarn och anklagar mig før något jag aldrig sagt vedrørande gæss danmark sverige.
det kan jag dock acceptera. men det ær sannerligen dags før micke på svampguiden at inføra den inloggningsfunktion han talat om i många år så at vi kan hålla det signaturløsa dregget utanfør svampguiden som jeg elsker !

0

Signaturlös

29 nov 2011 kl. 20:31

Ostronskivling är en av världens vanligaste svampar och svart trumpetsvamp har funnits i överflöd i år och då återstår frågan om 50 gram judasöra kan räknas in i kategorin “årets bästa svampfynd”.

Att sedan Per Dunhoff anser sig ha blivit förlöjligad av “det signaturlösa dregget” får han tåla, denne förlöjligandets egen okrönte konung!

0

per dunhoff

29 nov 2011 kl. 20:52

till signaturløs ! kan godt førstå att du ær signaturløs med tanke på den låga nivån på ditt inlægg !! det ær sannerligen mærkligt att michael k ønskar ha sådant løssaktigt dregg som dig krypandes hær.

0

per dunhoff

29 nov 2011 kl. 21:02

och du signaturløse tosse ! varfør får jag inte glædja mig åt att før førsta gången i min svampkarriær ha funnit trumpetto de la morte ???? och dærtill i stora mængder, ca 100 kg. ær det jantelagen som styr dig signaturløse ??? apropå judas øra så ær detn en svamp som nu lukkede el bulli utanfør barcelona gærna mottog från P M og vænner. ingen større smakupplevelse enlig mig men intressant ur ett gastronomiskt och visuellt perspektiv.

0

ni e taskiga mot dansken

klas jaederfeldt

29 nov 2011 kl. 21:26

om han är glad för att ha hittat sv,trumpetsvamp så gläds med honon i stället, det finns en “vanlig” svamp som heter Alsopp, som jag aldrig under mina år som svampplockare aldrig sett, om jag hittade den så skulle den bli årets svampfynd för mej

0

ni e taskiga mot dansken

Signaturlös

29 nov 2011 kl. 22:10

Tyvärr Klas så är det lite motigt att glädjas med honom.

0

ni e taskiga mot dansken

"JAS" Helsingborg

29 nov 2011 kl. 22:39

Jag har en svampkompis som hittade endast några ex av judasöron i Kristianstadstrakten och han tycker fortfarande efter flera år att det är en av “höjdarna”. Och nog ligger det en hel del agg och gror mot “dansken” här på forumet. Han är ju knappast den ende här som ibland trampar i klaveret.

0

Grethe F

29 nov 2011 kl. 22:52

Jag tyckar nu du går över gränsen ganska ofta Per D

0

Draken

29 nov 2011 kl. 23:51

Jag tycker inte att man ska kalla någon människa här för lösaktigt drägg, det är respektlöst och leder inte någonvart, håll sig tillämnet som diskuiteras, ha en fortsatt BRA kommunikation.

0

konstapel X, språkpolisen

30 nov 2011 kl. 12:51

instämmer med Draken

man kan ju ha olika uppfattningar om saker men därför behöver man ju inte sänka språknivån till rena okväden

0

Marina Jansson

2 dec 2011 kl. 17:57

Har detta forum regler alls?
Jag har inte sett några, men det kanske finns någonstans.

I ett annat forum jag besöker finns reglerna ganska lättåtkomliga och där finns också en handfull moderatorer som går in och styr upp eller låser trådar. Ibland går vissa forumister så långt att de får “semester” i en månad.

Annars är det väl ganska lätt att hålla en trevlig nivå på inläggen, om man inte går in för att reta upp någon annan, som att kalla andra för svin, drägg, stolpskott och annat.

Jag har valt att inte ha ett “nick” , vilket är en disciplinsak. Det blir nämligen väldigt svårt att vara otrevlig, och helt onödigt dessutom, när jag går ut med mitt namn.

Jag tror att vi alla kan hålla oss i skinnet när vi skriver, så att detta forum blir den informativa och roliga samlingsplats det är avsett att vara.

0

Marina Jansson

2 dec 2011 kl. 18:02

Hittade precis reglerna… Himla liten text just där. Kanske kan förstoras lite?

Ja, allt står ju där. :)

Vi kan ju hjälpa Micke genom att uppföra oss som vuxna när vi gör våra inlägg.

0

Bo Reyer

2 dec 2011 kl. 19:02

Bra inlägg Marina!
Jag har åter igen smutskastats i denna tråd av en viss person trots att jag inte ens deltagit!
Och jag tänker inte bemöda mig med att bemöta hans elakheter som han spyr ut!

0

Bengt Sandh

2 dec 2011 kl. 22:34

Tyvärr har detta forum då och då förgiftats av EN ENDA person som inte har visat respekt mot sina medmänniskor och det har resulterat i att några andra har gått i taket och kanske inte alltid har klarat av att hålla en acceptabel nivå.

Jag har ibland tillhört denna mindre smickrande kategori men till mitt och andras försvar kan sägas att denne person har så till den milda grad kränkt andra att det inte har gått att hålla igen så som man helst skulle ha gjort.

Med detta vill jag ha sagt att jag inte kan komma på någon mer än ovanstående och signaturen “Svampstaff” som har betett sig oacceptabelt i detta forum och därmed är det bara att konstatera att här råder frid och fröjd till 99,9% med kloka och vänliga kommentarer från kloka, kunniga och vänliga människor.

0

anithau

3 dec 2011 kl. 07:46

Låt Er smaka
på en pepparkaka,
då blir ni snäll
ända till i kväll.

I morgon är en ny dag
och då tar vi nya tag
i vår strävan att glädja andra
då kan oss ingen klandra.

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
PÅ ER ALLA - STORA OCH SMÅ

0

Forumregler-anithau

Jeanette P,Luleå

3 dec 2011 kl. 09:59

Ett bra slut i en tråkig och ledsam tråd.

God Jul och ett gott nytt år på er med

0

Lena M

3 dec 2011 kl. 15:00

Anitha !

För de flesta räcker nog en kaka
men endel behöver flera smaka
så att inte orden kränker, sårar.
Låt oss tror på bättre vårar
prata svamp, natur och lav
ställer inte stora krav
på hövlighet.

Min önskan, ett svampforum utan pajkastning! ;)

0

Lena och Alla

Grethe F

3 dec 2011 kl. 16:47

Det var just det jag menade, om nån har misopfattad så får jag ursäkta

0

Lena och Alla

anithau

3 dec 2011 kl. 18:08

Grethe!
Alla tycker som du.
Du har inte gjort något galet.

0

Lena!

anithau

3 dec 2011 kl. 18:10

Du är ju en riktig poet, jättebra.

0

Dieter Endom

7 dec 2011 kl. 20:33

Precis som Bengt S. tillhör jag ibland den kaxiga skaran men har nu käkat en massa pepparkakor och blivit snäll igen.
Vill oxå passa på att tacka för all kunskap, tips och inte minst för alla fantastiska bilder här på svampguiden.

Önskar er alla en härlig tredje advent.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone