Under min skogsrunda idag hittade jag bland annat ett gäng med vackra vedmusslingar på en kraftig gran(?)stubbe och bredvid den stinmusslingar som lyste upp vackert ornage i den annars lite gråmulna skogen. Några fina exemplar av rökslöjskivling fanns där också.
:)
Dagens svanpar!
Men det roligaste av allt var ändå lacktickorna som jag är lite extra förtjust!
Fyra nya fruktkroppar idag, men jag undrar om den första blivit drabbad av någon parasit. Den ser lite underlig ut. Jodå, jag tog bild underifrån men de blev inte bra så kanske får jag göra om det för att försöka förstå vad den drabbats av!
Lacktickor!
Tack Anithau!
Jag använder min Panasonic DMC-FZ45 men jag kan inte allt än på långa vägar. Däremot håller jag på att experimentera en hel del och det är väl också en del i lärandet! Någon kurs i bildhantering samt ett bra bildhanteringsprogram är inte fel :)
Dags att komma igång då, det öppnar många roliga möjligheter!
Ang lacktickan så tror jag inte heller att det står helt rätt till där, men vad är det som har hänt? Någon idé?
Det är fantastiskt roligt med alla trattisar, men nu går jag mest och bara tittar på dem!!
Jo jag menar de som du beskriver som
“små konstverk som bara står där till allmänt beskådande”
Kansake är det lacktickor fast de är fotade så det ser ut som om de växer i blåbärsriset
lacktickor brukar väl växa på ved o vara större?
Serien före är ju likadana så det är väl lacktickor allihop då
(?)
Fin färg på dem så konstverk är de som pryder sin plats!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.