att hitta mycket vinternagelskivling, jag var och kollade mina säkra platser men tyvärr fanns det bara några få och intorkade samlingar. Det verkar vara kört med dem i år och det är klart man skall inte begära att all svamp skall gå till bra under en så lång säsong som det ändå har varit. Det fick bli lite annat och när det ändå var rökt så fick det bli lite bilder på annat som dessa gyttrade röksvampar t.ex.
Serie 4.
I den här terrängen snubblar jag rundor efter något ätbart, ja inte bara snubblar för marken här består av tung lera och det blir halt som på is så det blir en del halkande oxå.
Några citronskålar och ett gullkrös förgyller tillvaron, de lyser så vackert i solskenet:)
härliga bilder igen…o grattis till dina fina fynd av ostronmussling
här uppe i Nerike har vi inte gott om dem o i år har det som sagt inte kommit många vinterskivlingar heller…men för dem finns det väl fortfarande hopp .... nu töar det igen o snart finns varken snö eller is här
om detta står sig över helgen kan man väl drista sig till en skogstur…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.