för ca 7 år sedan stod det en försäljare av svamp på slussen i sthlm och sålde blandad svamp,jag tittade igenom vad han sålde, det fanns inga giftiga svampar vad jag kunde se , men i facket som han kallade mångkransad spindelskivling så fanns det andra arter spindelskivlingar. hälsovårdsnämden i sthlm kunde inte stoppa försäljningen sa de, för det fanns inga regler vad man fick sälja ,bara rekomendationer
Folk köper hela tiden saker som de inte begriper sig på eller förstår vad de skall användas till eller vad det innebär att stoppa i sig. “livsmedel” med aspartam i tex. cocacola, lösgodis i mängder, lättprodukter och mycket mycket mer, så om folk köper svamp de inte vet vilken art det är skulle inte förvåna mig heller!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.