inga synpunkter?
Förstår att musslingarna inte går att identifiera på det avståndet, men är det nån mer som sett dem på alm
?
vill minnas att denna blåste ned långt innan den var drabbad av nån almsjuka och sågades av därför att den blockerade vägen och vräkte ned elstängslet…som dock kommit på plats igen
Tack för förslaget!
Ska kolla upp den
Nej bilderna blev ju inte bra då det var ett elstängsel iu vägen…
men frågan gällde mest huruvida stinkmussling kan förekomma på alm
men då är det kanske broskmussling istället, men de är i så fall väldigt lika de stinkmusslingar jag sett på gran
kollat lite på den
kan vara den men jag upplevde den som mer gulorange och absolut inga violetta toner
med blotta ögat kunde jag ändå se dem bra mycket bättre än kamerabilden som överdrev det vita ljuset så att man inte ser att de går mer i gult
det blir väl att gå tillbaka o kolla om det finns nåt kvar att se när vädret och väglaget så tillåter
tack för kommentaren i alla fall !önskar gott nytt svampår o god fortsättning !
tack för alla svar…
mjukmussling ännu ett förslag att kolla upp
nej, det är inte Katrinelund utan Ormestaholmen, vid cykelvägen i kurvan fast på “fel” sida elstängslet…
Jag har ju sett svampen bätrtre än på denna bild och tycker mest den liknar stinkmussling, men huvudfrågan är ännu obesvarad:
är det möjligt att den växer på lövstubbar???
Kan tillägga att stubben varit i nuvarande skick ca tre-fyra år efter sen det stormfällda trädet sågades av
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.