Jan A, Uppsala
11 jan 2012 kl. 18:11
tacksamt tillvarataget trots temporärt töntig
KLÄDSEL!
Trollträsket ligger på vägen t/f Uppsala – om man tar en omväg på bara några km.
I dagens vackra väder kunde jag inte behärska mig, utan svängde för säkerhets skull upp redan på invägen!
Jag skulle nämligen till en sjukvårdsinrättning och bli insprutad med något livsviktigt och var inte säker på att klara av skogsbilvägen på hemvägen… Bättre ljus också mitt på dan!
Trollträsket tycktes bottenfruset och det gick fint att ta sig fram på de torrare ispartierna, trots stadskläder och -skor! Kameran var med, och jag vill visa några bilder – om de blev användbara!
Måste nog tillbaka i morrn, bättre rustad.
Bild av Trollträsket i motljus. Snurrkrösen har gått till i otroliga mängder på klena, döda gråvidekvistar.
Brunkrös, drygt 16 cm, och styvskinn? på omkullstormade, klena dödrönnstammar uppe vid P vid bommen. Den nygallrade skogen hade blivit ytterligare gallrad av fruntimret.
Det fanns mycket, mycket mer att se. Kollade bombmurkellokalen, nada. Återkommer kanske i morrn!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.