tänkte oxå direkt på rökslöjskivling
men på bild 2 blev jag tveksam
kan det va så att frosten deformerat fötterna på dem?
det stämmer inte riktigt med rökslöjskivlingars normala proportioner tycker jag
men om Irene o JAS båda ser rökslöjskivling o jag “nästan” så bör det väl va den…
Irene - kul att du kommenterar bilderna. Jag har ganska nyligen börjat jobba med HDR-bilder i programmet Photmatix. Det hela går ut på att ta tre bilder eller fler med olika exponeringar som programmet sen kan sammanfoga till en bild. Det innebär att man kan få korrekt exponering i både belysta och skuggiga delar av bilden.
Jag såg att jag fått lite mycket blåstick i snön på bilderna men det har jag lärt mig nu att fixa till på flera olika sätt :) Kul är det i alla fall!!
Kameran är en vanlig Panasonic DMC-FZ45 - jag gillar den ;)
:)
Nämen, precis den kameran som jag satt och studerade igår på webben och blev så sugen på! (men en motsvarande modell med vridbar skärm som heter Panasonic DMC-FZ100..)
Jag har ett HDR-program, men har inte experimenterat med flera bilder än, bara testat fusk-HDR av enkla bilder - fast effekten blir snarlik, och jag tyckte jag kände igen det från din första bild..
Ha…. vad kul!
FZ100 är den äldre lite finare modellen som har en vridbar skärm. Men
enligt testerna på CyberPhoto så tar den lite sämre bilder.
Nya varianten på den finare modellen heter FZ150.
Köp….du kommer inte att ångra dig!!!
Det är så himla roligt när man tar tre bilder och jobbar lite med dem i de olika programmen, och har man väl börjat så kan man nästan inte sluta :)
Hej Ewa, vilket HDR program använder du, har du Photoshop CS2 eller?
Jag håller oxå på en del men har inte provat detta ännu har lite andra program jag pysslar med. Om man skall hålla på med bildjusteringsprogram så måste man börja koncentrera sig på motiven lite mer och ta bilder på färre motiv men mer bilder på samma motiv! Jag jobbar en del med att få större skärpedjup och då tar jag upp till 30 bilder av samma motiv:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.