ca 1 kg ostronskivling på bok ved fjorden i går, 28 januari. fryst men helt perfekt upptinad og stekt i ankfett och en del av dem syltade i 1 2 3 lag med friske lagerblad fra haven. JAS, har du någonsin funnit judas øra på død bok stamm ?
Hej Per!
Jodå, jag har judasöron på
Fläder, Bok, Alm, Ask, Gran och eventuellt oxå på Asp men det belägget är inte helt klart.
Du får tala om hur ostronmusslingen blir syltad, har faktiskt inte provat det med denna svampen.
Jag har inte hört något från Växjö, skall maila dem i veckan igen, så får vi se vad de svarar denna gång.
Grattis till skörden förresten:)
Per, du kan kolla lite här, har idag lagt till Judasöron på min hemsida. http://skogensrst.vpsite.se/default.html
hej jas !
blir intressant att høra vad de sæger i væxjø....ss syltad ostronskivling måste du prova ! æven større exemplar blir fina skurna i mindre bitar låt dem koka i lagen 3-5 minuter. faktiskt bæsta svampen jag syltat. de jag fann i lørdags hade kommit fram her i januari.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.