0 691 visningar

15 svar

Karljohan och strävsoppar köpes

Mr Bengt

2 feb 2012 kl. 18:55

Hoppas det är ok att skriva detta på forumet. Jag vill köpa skivade Karljohan och strävsoppar av bra kvalitet. Blodsopp går också bra. Inte larvangripna och inte för stora rör. Om det är intressant kan jag betala 1kr per gram och jag står för frakten om det är minst ett kilo, är det mindre blir gram priset lägre. Frakten kostar mig 150 kr. Svampen måste vara plockad och torkad 2011
Prov och foto på svampen är nödvändigt tack.

0

Skambud

3 feb 2012 kl. 09:43

Höjer du priset till 2-3 kr grammet så kan du kanske få napp…

0

"JAS" Helsingborg

3 feb 2012 kl. 19:06

Såg torkad Kj i saluhallen i Malmö för 4200:-/kg

0

Mr Bengt

3 feb 2012 kl. 19:44

JAS, skulle jag få över 4 kr per gram till slutkund skulle jag gärna betala 2.50 per gram men så kul är det inte tyvärr, mina kunder betalar 2.20 per gram. För den som är det minsta insatt i konsumenthandel vad det innebär med pack, påsar, etiketter, utkörning, ytteremballage, recept, websidekostnader,provsmakning,skatt mm.mm. så är det ingen dans på rosor så den idioten som tycker att det är kul att skriva skambud har jag inget till övers för.
Skulle vara kul om någon ville jobba ihop med detta lilla projekt.

0

Ej idiot

3 feb 2012 kl. 20:57

Smart att kalla besökare här för “idiot” om man vill göra affärer. Den där Bengt verkar föga slipad!

0

"JAS" Helsingborg

3 feb 2012 kl. 21:16

Tja och inte är det lätt att vara tankeläsare heller. Om nu Mr Bengt hade skrivit att han är “mellanhand” så hade det hela hamnat i annan sits. Och spydiga kommentarer undanber vi oss helst. Jag har själv varit grossist inom grönsaksbranschen och handlat med svamp i alla led så och i alla former så inga pekpinnar här tack:(

0

Mr Bengt

4 feb 2012 kl. 12:51

Detta är mitt sista inlägg på denna tråd,om det nu inte är någon som skulle vilja sälja svamp till mig eller diskutera kommersiell handel med vild svamp förståss. Var rädd att det skulle urarta med konstiga kommentarer och det gjorde det snabbt tyvärr.
Nåväl ber om ursäkt till signaturen skambud.
JAS, jag följer dina inlägg med stort intresse och har största respekt för dig. Du skrev att du såg torkad Kalle i Malmö för drygt 4000 per kilo vilket är intressant info och den irriterade kommentar jag hade var endast riktad till sign. skambud, inte till dig.
Skulle gärna istället vilja byta erfarenheter med dig om du nu inte tycket att vi har kommit på fel fot med varandra.
Trevlig helg allihopa

0

"JAS" Helsingborg

4 feb 2012 kl. 15:19

Det är lugnt Mr Bengt;)
Gå in på.

http://skogensrst.vpsite.se/

Där hittar du mina uppgifter så kan vi ta det på mail eller tel:

0

Mr Bengt

4 feb 2012 kl. 16:40

Tack för din länk, det var en imponerande samling text, bilder och tankar.

0

granato

4 feb 2012 kl. 20:14

Precis det JAS ville att du skulle se.

0

Dieter Endom

4 feb 2012 kl. 21:01

Bengt vill du kontakta mig!

dieter41@hotmail.se

Jag kkanske kan hjälpa dig!

0

Dieter

Mr Bengt

5 feb 2012 kl. 11:08

Fint, jag har skickat ett email.

Om någon annan har lust att bli kontaktad och inte vill skriva på forumet så skicka gärna ett SMS med din emailadress eller tel. till min mobil 0703 226728

0

Bengt

Dieter Endom

5 feb 2012 kl. 14:24

Tack för email.
Jag kontakta dig på måndag, hoppas det är OK!

0

Bengt

Mr Bengt

5 feb 2012 kl. 16:33

Det går utmärkt tack, jag är hemma efter 17.

0

Svante

26 apr 2012 kl. 14:26

Hej, köper du andra sorters torkad svamp också. Typ stenmurklor? andra sorter?
Vad betalar du för dom.
Tycker 1000 kr/kg är helt ok för karl johan - till en mellanhand.
Mvh
/Svante

0

MR Bengt

Kjellin :)

26 apr 2012 kl. 15:45

MR Bengt

Jag konsumerar min svamp själv men tycker det är trevligt att det finns förfrågningar från handelsföretag mot de som skriver här på bloggen. De flesta här är seriösa och jag tror att det kan vara välkommet med en extra inkomst ibland, så heders till dig. Att några sällsynta muppar gör det otrevligt för dig så tror jag de seriösa ber dig om ursäkt!

Jag jobbar som bla med företagsrådgivning och välkommnar all form av kreativitet & Business :-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone