Hoppas det är ok att skriva detta på forumet. Jag vill köpa skivade Karljohan och strävsoppar av bra kvalitet. Blodsopp går också bra. Inte larvangripna och inte för stora rör. Om det är intressant kan jag betala 1kr per gram och jag står för frakten om det är minst ett kilo, är det mindre blir gram priset lägre. Frakten kostar mig 150 kr. Svampen måste vara plockad och torkad 2011
Prov och foto på svampen är nödvändigt tack.
JAS, skulle jag få över 4 kr per gram till slutkund skulle jag gärna betala 2.50 per gram men så kul är det inte tyvärr, mina kunder betalar 2.20 per gram. För den som är det minsta insatt i konsumenthandel vad det innebär med pack, påsar, etiketter, utkörning, ytteremballage, recept, websidekostnader,provsmakning,skatt mm.mm. så är det ingen dans på rosor så den idioten som tycker att det är kul att skriva skambud har jag inget till övers för.
Skulle vara kul om någon ville jobba ihop med detta lilla projekt.
Tja och inte är det lätt att vara tankeläsare heller. Om nu Mr Bengt hade skrivit att han är “mellanhand” så hade det hela hamnat i annan sits. Och spydiga kommentarer undanber vi oss helst. Jag har själv varit grossist inom grönsaksbranschen och handlat med svamp i alla led så och i alla former så inga pekpinnar här tack:(
Detta är mitt sista inlägg på denna tråd,om det nu inte är någon som skulle vilja sälja svamp till mig eller diskutera kommersiell handel med vild svamp förståss. Var rädd att det skulle urarta med konstiga kommentarer och det gjorde det snabbt tyvärr.
Nåväl ber om ursäkt till signaturen skambud.
JAS, jag följer dina inlägg med stort intresse och har största respekt för dig. Du skrev att du såg torkad Kalle i Malmö för drygt 4000 per kilo vilket är intressant info och den irriterade kommentar jag hade var endast riktad till sign. skambud, inte till dig.
Skulle gärna istället vilja byta erfarenheter med dig om du nu inte tycket att vi har kommit på fel fot med varandra.
Trevlig helg allihopa
Det är lugnt Mr Bengt;)
Gå in på.
Där hittar du mina uppgifter så kan vi ta det på mail eller tel:
MR Bengt
Jag konsumerar min svamp själv men tycker det är trevligt att det finns förfrågningar från handelsföretag mot de som skriver här på bloggen. De flesta här är seriösa och jag tror att det kan vara välkommet med en extra inkomst ibland, så heders till dig. Att några sällsynta muppar gör det otrevligt för dig så tror jag de seriösa ber dig om ursäkt!
Jag jobbar som bla med företagsrådgivning och välkommnar all form av kreativitet & Business :-)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.