Så här skriver Naturarvet/Ett klick i dag.
Kontraktet änligen klart!
Efter många samtal och mejl och kontraktsförslag har vi äntligen kommit överens med ägarna av Iglekärrs gammelskog om alla villkor för köpet. Vi kommer att få två år på oss att samla in de pengar som behövs och sen är skogen skyddad för evigt! Vi hoppas att själva kontraktskrivningen kommer att ske inom några veckor.
Tipsa era skogsvänner att ge bort träd som gåvor, klicka och bli Skogsfadder. Om vi är tillräckligt många som bidrar med en liten bit var så kommer det att gå vägen.
Frågan är om vi på forumet åter skall gå ihop och “köpa” en bit skog som vi gjorde med “Verle gammelskog”, Vad säger ni om det?
Ta det inte så hårt Tony, det är helt ok. Vi får se hur vi skall organisera det hela. Förra gången tog Michael Krikorev hand om pengarna, vi satte in på hans konto och så förmedlade han dem. Hur vi gör denna gången återstår att se. Vi får väl höra med Michael om han har lust att ta på sig bördan;)
Jo jag håller med dig Birgitta och vissa områden i Verle var inte så hemskt roliga de heller så det behövs rädas en del där.
Jag sänder ett mail till Michael och hör om han orkar ta tag i det hela, själv så har jag mycket nästa vecka och sedan är jag inte och landat fören tidigast mitten vecka 11.
Man kan ju göra en insatts oxå genom att köpa Michaels senaste projekt.
“Focus on Fungi in Northern Europe”
Hej!
Jag har nu startat en insamling för svampguidens forumbesökares räkning med målet 5000 insamlade kronor innan året är slut.
SMS:a skog 155 till 72980 för att skänka 100 SEK
Om du avslutar ditt sms med namn kommer det att synas. Annars blir din gåva presenterad som anonym.
Exempel: skog 155 Jonas Andersson
Mer info om insamlingen finns här:
http://insamling.naturarvet.se/campaign/svampguiden
jag tror skogen ligger i Norrland
spelar inte så stor roll egentligen
fast visst vore det trevligt att “äga” nån barkflisa i närheten oxå så man kunde gå dit o kolla lite på området…
kommentar “blådåren”:
Hoppas Micke förklarar lite närmare hur det ska gå till så slänger jag in en peng vid tillfälle…
Jag förstår inte, varför man inte kollar ordentligt på Naturarvet/Ett klicks hemsida när man ändå klickar. Skogen i fråga ligger INTE i Norrland vilket framgår om man läser denna tråd och så klart hemsidan som jag hänvisar till ;)
Nu är det upp till bevis, nu gäller det inte bara att klicka nu skall det SMS.s oxå, så SMS.a på, :)
Tack JAS!
Jag ser nu att det finns ortnamn angivna som jag trodde var i Norrland (norr om Frövi är väl Norrland om man är örebroare!!??)
ha ha
Nej, men när man kollar närmare på bilder och läser att där finns ekskog så är det väl troligare att skogen finns i Västergötland eller Småland.
Det stod något om Västtrafik så Västergötland eller däromkring gissar jag istället då...
Vad gäller klicket så klickar jag för att stödja bevarandet av fina gammmelskogsmiljöer varhelst de finns…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.