0 416 visningar

15 svar

Sparvuggla

Alf Pallin

12 feb 2012 kl. 21:01

Undrar bara om man får sticka emellan med en liten fågel nu när det är ganska lugnt med svamparna. Den här gästade min fågelmatning idag

0

Totte Gbg

12 feb 2012 kl. 21:33

Klart du får, sicken söting :D

0

Tony S

12 feb 2012 kl. 23:15

Grattis till det fina fotot. Det är inte lätt att ta bra fågelbilder.

0

Lena M

13 feb 2012 kl. 07:06

Oj så häftigt, grattis till fin bild !

0

Bo E

13 feb 2012 kl. 12:22

ja verkligen fin bild

har inte sett den sedan mitten av 60-talet
den var väldigt oskygg så hade jag haft en kamera till hands hade det kunnat bli en bild

undrar om de ser dåligt i dagsljus eller bara är oskygga av naturen
?

0

Tina Nordberg

13 feb 2012 kl. 14:15

Verkligen vacker bild.

0

Jan A, Uppsala

13 feb 2012 kl. 16:54

Snygg bild, Alf. Den senaste jag hade inom närhåll hade flugit mot ett skolfönster och blivit så skadad att den blev konserverad.
Sparvugglan jagar ofta i dagsljus, Bo, även om den är mest aktiv morgon och kväll, i gryning och skymning alltså!

0

Dieter Endom

13 feb 2012 kl. 22:36

Grattis Alf, min fru blev smått förälskat i bilden!

0

Tina Nordberg

14 feb 2012 kl. 09:35

Fick det tag på något vid matbordet? Någon ouppmärksam talgoxe kanske?

0

"JAS" Helsingborg

17 feb 2012 kl. 22:49

Snyggt Alf! Något för kommande kalendrar;)

0

Gula

18 feb 2012 kl. 15:11

Vilken pangbild Alf! Jättefin!

0

Maric // Arlanda

18 feb 2012 kl. 23:21

Underbar bild!

0

Boman

19 feb 2012 kl. 12:02

Vacker fågel, fin bild!
De börjar nu med hoandet på berget här också. Kattuggla, mest.

0

Mr Bengt

19 feb 2012 kl. 21:01

Fin bild, lustigt vad fågelns färg matchar grenens

0

Draken

4 mar 2012 kl. 19:30

Grattis vilken fin bild!

0

mats insjön

6 mar 2012 kl. 18:21

BoE på 60-talet var Larsåsen Larssjön en bombsäker plats för Sparvuggla. jag kan tänka mig att den fins kvar än i dag. Åker man dit i skymningen o hör efter en Dommherrelik vissling bör det vara en Sparvuggla.
Mvh Mats.K

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone