Vi, hunden Inca och jag, var på väg till Trollträsket för trollkoll m.m. De första fynden där gjorde jag i nov 2008. Sedan dess har lokalen fått många besök – och den har också bjudit på många rolia fynd! En exkursion 2009 gick dit och glädjande nog har också åtminstone en annan intresserad varit där, enligt rpt i Artportalen. Och idag gick människospår på den snötäckta isen mellan kärrets gråvidebuskar. Roligt!
Idag ville jag bl.a. se hur mina allra först sedda trollhänder nu ser ut. Jag hittade en av dem på en klen, både topp- och nedbruten gråvide”stam”, ställde upp den på olika sätt - och här kommer några bilder.
På samma buske/buskage fanns också ”detta” som fångat in en klen, levande, årsgammal kvist!
Vet inte om ”det” kan ha något samband med de ”frusna vetebullar” jag visade i tråden http://svampguiden.com/forum_visa_old.asp?inr=133070&fnr=1&sok=jan
Dagens fynd verkar iaf vara en ticka.
Och jag vet var den bor!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.