jag tror att bästa sättet att sälja svamp är att gåner tilldet lokala torget en dag när det är torghandel. tala med någon av torghandlarna om han eller hon inte säljer svamp i förväg och fråga om han eller hon vill köpa av dig. är handlarn tveksam så fråga om det går att göra en kommissionshandel där ni delar på intäkten. flotta svampar hos en torghandlare kan nog dra till sig en del nyfikna kunder också, det är min erfarenhet.
Trattkantareller köps i stor skala nere i Kristinehmn, lite långt för dej att åka kanske, men det SKA gå att sälja till uppköpare, (har sålt nån gång för 5-10 år sedan, fick 25 spänn kilot, om jag nu minns rätt, för övrigt ganska dålig tim-peng).
Kan tänka mej att det kan bli enorma mängder av trattisar i år.
En liten kul grej blev jag vittne till det året jag sålde, jag hade sålt kanske kanske 30-40 kilo när det dundrar in en äldre lastbil hos uppköparen där flaket var fullt av lådor med Trattkantareller (600 kilo, närmare bestämt) enligt killen (Polack var han) hade han hittat allt i samma skog, , helt ofattbart men troligen sant, blir det rätt förutsättningar kan det bli kollosalt med Trattkantareller i vissa skogar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.