Här växer dom i mängder Bo E. Tycker dom växer med förkärlek på Fläder så har du något bestånd i närheten finkamma det så hittar du kanske. Här kan man oftast plocka dom hela året. Skickar ett par bilder på en bra stam med “juniöron” och en bild på frostade “januariöron”. Helsingborgstrakten.
Judasöron
bo e. bok har jag bara funnit den på fallna stockar och grenar av bok utan bark plus på død flæder. men tror inte den finns i mellansverige. i sverige finns den i kustnæra områden i halland och skåne vad jag førstått. i danmark har jag funnit den vid aalborg och horsens men aldrig mer æn 5 km fra havet.
Jag har skrivit lite om den tidigare men här har du en länk där du/ni kan läsa lite om den.
http://skogensrst.vpsite.se/JUDAS-RON.html
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.