Den stationära datorn har pajat, allt borta, så nu måste jag börja om på ruta 1. Den bärbara funkar bara att skicka , läsa mail och ibland lyckas jag få iväg en bild innan den stänger sig. Hå, hå, ja, ja.
Alltså, ny dator ! Har ni några tips att komma med vad man skall tänka på,prestanda, utrymme, märke m.m. Tacksam för alla råd !
Kolla på Dustin Home där köpte jag min kamera eller gå till någon butik i närmaste stad och få hjälp!
Hade du inte dina foton på en backup? Eller extra hårddisk?
Så alla dina svampbilder är borta?
Jag har en fyrkantig låda där alla mina bilder läggs in en sk.extern hårddisk och sedan finns de på den ordinarie hårddisken i datorn som man säger.
Ta med datorn till en data affär och kolla om du inte kan få hjälp att få fram alla dina bilder!
Det är värt ett försök!
Lycka till!
Teknik är kul :)!
Turligt nog så sparade jag ner alla mina bilder vid årsskiftet men det fanns en del annat som jag saknar.
Möjligtvis så kan IT affären jag kontaktat återskapa det mesta, lägga in det i den nya datorn som jag beställt.
Sen tar det väl sin tid att lära sig den nya.
Appropå din kamera Elisabeth, du nämde att du hade GPS i den och det är bra när man är ute och reser.Den skriver ut ortsnamnet (på fotot )där du befinner dig. MEN. Jag har upptäckt att det tar betydligt mera ström så den funktionen har jag stängt av när jag rör mig här hemma.
Vilken tur att du kopierat bilder innan datorn kraschade.
Jag upptäckte också att kameran drog mycket ström jag ska kolla om jag kan stänga av Gps:n det hade varit bra om jag kunde ha fått ut kordinater när jag hittar sällsynta svampar,men så präktig var den inte utan visar på en stor karta var kortet är tagit.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.