I brist på svampnyheter passar jag på att göra lite reklam för VBSK. Nu finns nytt Nyhetsbrev och länken har ni här:
http://www.vbsk.se/arkivet/nyhetsbrev/nyhetsbrev-120306-8017775
:)
Bra idé det här Ewa, något jag har haft i åtanke en tid nu och jag skall skaffa mig en bra videokamera. Det funkar ju med bildspel oxå men nu har jag fått förnyad inspiration tack vare dig :)
Skall även ta upp detta i Puggehattens styrelse då jag tycker att vår hemsida bör göras om, Tony S. har ju varit inne och tittat han oxå och gillade det han såg.
Tack för detta Ewa:)
Jag kan tillägga att varken svavelticka eller koralltickan går att konservera, de blev sega och inte alls roliga efter 6 mån. i burk:(
Personligen gillar jag unga svaveltickor bäst av de ätliga tickorna du nämner.
JAS - Kul att du gillar våra tokiga men ändock seriösa idéer om att kunna informera om svamp och att ge så många som vill möjlighet att se vad vi håller på med på våra utflykter och inte minst få höra lite om vilka fynd vi gör:)
Jag har ingen speciell videokamera utan filmar med min vanliga kamera så det behövs inte alltid så mycket utrustning!
Vi har använt Panasonic LUMIX DMC-FZ45 och DMC-FZ38.
Det är lite tanken bakom VBSK´s hemsida det här att kunna ge ideér och inspiration till andra - så lycka till med din förening!
:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.