Idag råder kraftig snöbris, så hustrun fick offra sig och ta ut hunden i ovädret..;)!
Min tur i morrn - när bomberna är snöfria igen!
Och ändå kan jag rapportera årets första vårfåglar – men de första var egentligen tranor, sånglärkor och -svanar, orapporterade, för länge sen.
Men idag såg jag årets första bofinkhanar, en flock på 15 st. Några kan nog urskiljas på sista bilden…
oj vilken skillnad
här har vi inte haft snö senaste veckan
i lördags hörde jag den första nattliga koltrastsången vid ca 03.30 och i går såg jag den sittande på en taknock o sjunga i skymningen
fast idag har det varnats för snö o i min mobilprognos står det fortfarande 3+ o snö(!!???)
sen åtminstone halvåtta i morse har det varit klarblå himmel och sol
mycket hård västanvind dock så det är inte speciellt skönt ute…
det räckte med en rask promenad till jobbet
men fint att se genom fönstret från mitt arbetsrum
Hummm:) Jag kom just in från trädgården, grävt och fixat lite skördat gräslök & lite persilja.Men det blåser en del men + 6-7 i skuggan. Blåmesarna bygger, hörde taltrast igår men det var visserligen utanför Roskilde. Kommer en liten rapport om det, kanske i kväll:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.