Hej Gunhild.
Jo jag använder en del quornprodukter, har säkert provat de flesta varianter. Tyvärr så innehåller produkten lite väl många tillsatser, så tills produkten inte är förbättrad så förekommer den inte så ofta på vårt matbord. Den enda svamp jag köper i butik är champinjoner, några gånger per år.
Men inte till det priset du har på din bild, oftast kostar de runt 20:-kg. på Willys men jag handlar även en del Portobello men det gör hos http://www.saxtorpsvamp.se/ där jag förövrigt handlar vanliga champinjoner oxå men som sagt endast några få gånger per år.
Mitt skafferi är ju fullt av det som skogen tillhandahåller. Så svamp på matbordet minst en gång i veckan.
I vissa wokrätter har jag använt köpt ostronmussling och / eller köpt shii-take nån enstaka gång
äter helst vildplockad svamp förstås
ostronmussling tycker jag dock inte är så väldigt stor skillnad på köpt / vild, som champinjoner där ingen av de odlade varianterna ens kommer i närheten av vild snöboll- eller kungschampinjon
där har de odlade inte en chans och det är inte ens jämförbart - mer som helt olika arter
jag tycker nog bäst om shii-take-svampen och black fungus, judasörat, för de jämför jag ju inte med något jag kan plocka i vilt tillstånd här i Örebro
Vad gäller färsk svamp så ligger den ofta för länge i affärerna och hamnar i tillstånd där jag inte ens skulle ta den gratis vild i skogen och än mindre betala för den i affär
Jag, som är veggis, äter mycket svamp med köper inte, speciellt inte till de priser. Köpt Shiitake nån gång till bra pris och torkat, blev bra och håller länge. Champinjoner plockar jag i skogen och fryser in, tycker inte de köpta smakar något.
Quorn äter jag då och då, väljer oftast avkokad Blek taggsvamp till de rätter den rekommenderas.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.