Varför är det inte trevligt att quorn är släkt med fotsvamp och nectria? Penicillin och blåmögelostar är väl trevliga eller? Hur trevligt är det att äta lever i och för sig kanske nyttigt anser en del men dock ett reningsverk och mat (godis) innehållande animaliskt gelatin. Ja det finns mycket som jag tycker verkar mycket otrevligare att förtära en slemmögel;)
JAS, i reklamen för quorn skriver dom att den är släkt med champinjoner… lite vilseledande kanske. Äter jag lever så vet jag ju oftast det och kan välja :) Enligt mig är quorn en onödig och konstlad produkt! Vill man av någon anledning inte äta animaliskt så finns det tusen gånger bättre saker att äta tex en riktig champinjon ;)
Humm!;)
Så du menar att all mat som är framställd, bearbetad och processad är onödiga produkter, då är det inte mycket du kan äta. Jag har i och för sig inte lust att just nu gå in på moral och etik men om det är möjligt att ta fram livsmedel som inte kräver så mycket energi och inte förstör moder jord i den utsträckning som den miljöförstörande och omoraliska köttproduktionen gör så tycker jag att det är helt fantastiskt MEN som sagt det är JAG som tycker så:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.