Hur det är i dina trakter vet jag inte för jag bor i Gästrikland och här växer de i barrskog.
Jag ser den oftas i och bredvid gamla spår efter skogsmaskiner men även i ren vitmossa i bergig terräng.
Vi har ett litet område med hassel men där har jag aldrig sett några och ekar växer inte här.Så den verkar inte så kinkig på växtplats :) .
intresant hur sort trumpet eller trumepetto de la morte vokser i forsellige lænder. hær i jylland ær det i helt orørd bokskog, gærna på kanten av branta bæckraviner som vi finner de flesta. jas, vad tror du om møjligheten att finna stenmurkla nu i jylland. har 2 lokaliteter før den som jag funnit i danske svamplokaliteter och fuglognatur.
Nja trumpetögon är det ingen som har fören man hittat de första ex:n det är då det liksom tutar till och man hittar dem lite här och där, ju oftare man hittar dem ju lättare är det att koppla in rätt ögon, det här gäller ju många välkamouflerade arter som trattisar tex. :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.