0 235 visningar

5 svar

Äntligen

"JAS" Helsingborg

5 apr 2012 kl. 14:17

Efter många års letande i SV- Skåne så i går slank jag in straxt nord-väst om Hässleholm på väg till Puggehattens styrelsemöte och där i en liten skogsdunge hittade jag äntligen.
Aspskål, Encoelia fascicularis. Sweden, Skåne, Hässleholm, Rävstorp.  2012-04-04

0

"JAS" Helsingborg

5 apr 2012 kl. 14:19

Några fina Plommonticka, Phellinus pomaceu.  Sweden, Skåne, Hässleholm, Stoby. 2012-04-04 hittade soxå i en vacker hage.

0

"JAS" Helsingborg

5 apr 2012 kl. 14:20

Och så hagen, i morgon kanske den är vit av snö. TRIST :(

0

Bo E

5 apr 2012 kl. 16:05

Fina bilder som vanligt! O väldigt rara fynd…
Skulle nog inte känna igen aspskål om det finns andra skålsvampar eller krös på asp
men plommontickan var ju enastående… den kan man nog inte missta sig på om den ser ut som den sista närbilden!!!
GLAD PÅSK!
nere hos er blir det väl ändå ingen bestående snö skulle jag tro…
hoppas även för egen del på fina påskdagar, för nu länhtar man ut i skogarna….men långfredagen blir nog lång och trist innesittardag verkar det som…

0

klas jaederfeldt

5 apr 2012 kl. 17:51

vad glad man blir när man hittar något man letat efter länge.
just den arten har jag väl sett så mycket att jag är blase, mycket vanlig i Södertäljetrakten, men nu när jag tänker efter så har jag nog inte sett den i Vingåkerstrakten de 2 vårar som jag bott här

0

Birgitta D

5 apr 2012 kl. 20:34

Plommon tickan känner jag igen men aspskålen är ny. Jättefina bilder.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone