Jag söker information om TIBETANSK SVAMP!
Den ska tydligen vara bra för cancerpatienter mfl.
Man tar typ 1tsk och blandar med mjölk. Låt stå att svälla och syra till sig över natten. Sen silar man den och dricker vätskan, ca 2dl.
Svamparna lägger man på nytt i en behållare med mjölk över natten.
Svamparna förökas jätte snabbt. Går att frysa in.
Vart finns dessa svampar att köpa?
Vart finns mer info?
Hej!
Jag kan berätta att du hittar bra info på nätet om du bara söker på Tibetansk svamp. Jag har läst någonstans att man inte köper svampen utan man får den av en vän som i sin tur fått den. Jag har själv turen att få en om några dagar. Lustigt för det var efter jag läste ditt inlägg om denna svamp som en väninna ringde och berättade att jag skulle få svampen. Svampen kallas även kefir svamp. Bra länkar kommer här:
Det är inte jag som står för denna hemsida fast man kan tro det när mitt anmn finns med i adressen.
http://w1.421.telia.com/~u42121894/totte/svampen.htm
Vem vet du kanske får ett telefonsamtal en dag av en vän som säger att du ska få en svamp…
Hej Svampletare!
Jag letar också Kefirsvamp. Fick av min svärmor för 10 år sedan, men svampen “tog slut”. Sedan att GE BORT svampen är tydligen över… (Såg att “Albe” var beredd att ta betalt. Lite dålig stil, va?!)
Nåväl, är någon intresserad av att dela med sig på gammaldags vis, kan ni väl skriva till:
sonesson@brevet.nu
Hej Tommy K.
Du verka var ganska okunnig när det gäller det som naturen bjuder oss på. Jag talade med en nyss som jobbar på ett av våra största lasarett. Denne har en svår magsjukdom som i slutändan resulterar i påse på magen. Personen är i dag helt symptomfri.
Min egen erfarenhet kan du läsa här nedan.
Jag använde både mag- och blodtrycks mediciner. Det har jag slutat med. Därmed inte sagt att jag är frisk men det hade jag inte ens blivit av medicinen.
Jag vet inte, men en del säger att det är släkt med Kefir. Vid tillverkning av detta så kanske effekten försvinner. Tillverkaren känner kanske inte till detta förhållande.
På tal om kvacksalveri så kanske en del läkare skulle kollas med tanke på deras attityd. Det är lättare att skriva ut dämpande piller än att försöka bota.
Enligt kvacksalverilagen får man inte råda andra till att avbryta medicineringar eller läkarkontakter om man inte har den utbildningen, men detta gäller om du alternativbehandlar. Man får inte heller säga att “mitt mirakelmedel gör dig frisk”. Men, när människor inte ger hälsoråd för egen vinning så är det upp till var och en att tro på det. Dessutom så är tanken bakom svampen att man inte ska kunna köpa eller sälja den. Den ska gå som en vänskapsgåva eller ett bevis på medmänsklighet människor emellan. Vi kan lugnt dela våra svampar med nära och kära, men alla bör ta ansvar för sitt liv. Vill man testa så gör det, men informera din läkare om du behandlas, så att den kan ta med dina egna idéer i din behandling. Det är DU som behandlas, inte din mage eller din rygg… DU måste känna vad som känns rätt för DIG! Lycka till, och DELA svamparna, de är inte för försäljning.
Känner mig tvungen att hålla med Tommy här. Om man nu tror på det här med “nyttiga bakterier”, så kan man väl istället för att själv odla bakterier och ev. lite jäst i mjölken, köpa sådant som är tillverkat under kontrollerade former. Men det är klart, tron kan göra under, så man ska väl inte vara för snabb med att döma ut det.
Undrar bara hur länge det dröjer innan vi får ett cancerlarm om detta också...
Det man får fram ur den Tibetanska svampen o mjölk är en mycket hälsosam dryck.
Var väldigt svårt att hitta information om denna sak på nätet, tills jag fann att den heter Milk-Kefir, ej att förväxla med det man kan köpa i mjölkdisken (!)
Här finnes lite mera information + möjligheten att köpa ett start-paket för 15 Euro från Tyskland http://www.kombuchapilz.de/english/milkkefirsupply.htm (engelsk text)
Den ska vara bra för väldigt många saker, som redan är uppräknat tidigare här - men klicka vidare på sajten ovan så hittar du ännu mer under ‘Application’.
Har själv druckit av detta under ca 4 månader, och kan konstatera att min gallsten som var ett “gränsfall” till att behöva opereras, då jag max kunde äta 1 ägg, och endast väldigt små portioner av råa grönsaker/frukt nu har blivit nästan helt bra.
Har testat med att äta upp till 4 ägg, och äter nu grönsaker utan problem.
(tips för er med gallstensanfall - istället för att ligga o ha *ont*, ajjj! under några timmar, så funkar 3 sexor med Whisky/sprit direkt om du har förkänning av anfallet, även efter ca 20 minuter efter medicinering, så märker du att det är borta - undvik *överdosering*, du kanske klarar av en mindre dosering :-)
Ännu bättre är ju att använda denna fantastiska Kefir-dryck istället :o)
Den här frågan har ju varit uppe för ett tag sedan här på forumet. Fast då med rubriken Cancermedicin eller nå´t så´nt tror jag..
Exakt samma frågeställning och en del inlägg är också identiska.
Ex.från Vonz.
Alltså jag reagerar när du Vonz skriver att du tar “...3 sexor med Whisky/sprit direkt om du har förkänning av anfallet…undvik överdosering…”
Är inte det ganska så mycket sprit att hälla i sig i ett huj?
Säger bara så här. Urbefolkning har i alla tider använt naturen som apotek och höll/håller sig friska, ja friskare än vad vi idag gör med alla kemiska och godkända mediciner som all världens doktorer förespråkar. Angående uttalet “snart kommer väl ett cancerlarm” så har jag lärt att kefirdrycken rent av kan hjälpa cancersjuka. Det beror nog på mer än bara tron. Varför så rädd och anti mot det alternativa? Man kan åtminstone prova! Den här tråden började med att någon frågade efter var man får tag på svampen. Ett svar på det hade räckt istället för all pajkastning om rätt och fel.Det är upp till var och en.
Detta är en variant av (kanske samma sak som ) den japanska kombucha-svampen som påstås bota alla kända och okända sjukdomar, främst cancer och aids. Det är väl mer fråga om en bakteriekultur än svamp. Det viktiga är att man tror på den helande effekten för att den ska vara verksam. Viktigt är också att den passerar som gåva och inte som vara till visst pris. Man ger en bit av den kultur man har, på så vis finns den samtidigt kvar hos givaren, som en sorts surdeg.
De som har tittat på detta seriöst har funnit att det är en bakteriekultur som förvaras vid temperaturer som är väldigt gynnsamma för mikroorganismernas förökning. Man riskerar att få in vilda bakteriekulturer i sin kombucha (eller kefirsvamp) och då blir man nog sjukare av den, snarare än tvärtom.
Ned i vikt går man om man gör av med mer energi än man stoppar i sig.
Sen kan man fuskbanta genom att bli av med vatten i kroppen som vi har mest av ju. Då kan man undvika kolhydrater t.ex. som binder vatten.
Mjölk och fil är hälsosamma produkter som för bantning i lagom dos kan utgöra en del i en balanserad kost mot en sundare kropp & själ.
Ät med måtta, gör bantningen till ett glatt äventyr, och motionera så ofta du orkar på det sätt du blir pigg av! (Plocka svamp! ;))
Vi ses i spegeln av filtallriken!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.