0 1456 visningar

4 svar

Cancer medicin

hellkroo@hotmail.com

5 okt 2003 kl. 12:04

Jag söker information om TIBETANSK SVAMP!

Den ska tydligen vara bra för cancerpatienter mfl.

Man tar typ 1tsk och blandar med mjölk. Låt stå att svälla och syra till sig över natten. Sen silar man den och dricker vätskan, ca 2dl.

Svamparna lägger man på nytt i en behållare med mjölk över natten.

Svamparna förökas jätte snabbt. Går att frysa in.

Vart finns dessa svampar att köpa?

Vart finns mer info?

0

Lady Trump Et

6 okt 2003 kl. 09:29

Kallades äver Kefir-svamp vill jag minnas… Använde den på 80-talet, då var den i omlopp ordentligt. Dess efffekter kan ju diskuteras men jag hoppas du hittar den o får prova.
Som sagt, prova att söka efter Kefirsvampen oxå!
Mvh Marie

0

Mossning

8 okt 2003 kl. 15:29

Här finns bra tips/recept/idéer, etc.

http://home.swipnet.se/~w-53777/Kombucha.html

0

Vonz

7 okt 2005 kl. 16:19

Den Tibetanska svampen är bra mot mycket, bl.a. anses den vara bra mot cancer, svampen kallas även för Kaukasus-svamp. Samma svampkultur kommer dock från båda områdena, och benäms ofta som Kefir-Milk - ej att förväxla med det vi hittar i våra mjölkdiskar - sök mera i forumet om Tibetansk svamp!
Det man får fram ur den Tibetanska svampen o mjölk är en mycket hälsosam dryck.
Var väldigt svårt att hitta information om denna sak på nätet, tills jag fann att den heter just Milk-Kefir.
Här finnes lite mera information + möjligheten att köpa ett start-paket för 15 Euro från Tyskland http://www.kombuchapilz.de/english/milkkefirsupply.htm (engelsk text)

Den ska vara bra för väldigt många saker, men klicka vidare på sajten ovan så hittar du ännu mer under ‘Application’.
Har själv druckit av detta under ca 4 månader, och kan konstatera att min gallsten som var ett “gränsfall” till att behöva opereras, då jag max kunde äta 1 ägg, och endast väldigt små portioner av råa grönsaker/frukt nu har blivit nästan helt bra.
Har testat med att äta upp till 4 ägg, och äter nu grönsaker utan problem.
(tips för er med gallstensanfall - istället för att ligga o ha *ont*, ajjj! under några timmar, så funkar 3 sexor med Whisky/sprit direkt om du har förkänning av anfallet, även efter ca 20 minuter efter medicinering, så märker du att det är borta - undvik *överdosering*, du kanske klarar av en mindre dosering, alkoholen hjälper gallan att spjälka upp fett bl.a. så att den inte behöver arbeta så mycket :-)
Ännu bättre är ju att använda denna fantastiska Kefir-dryck istället :o)

0

Evus

7 okt 2005 kl. 17:59

Hallihallå!!
Varning på stan!
Vad handlar den här “gallematiasen"om?
Och sen det här:...
...3 sexor med Whisky/sprit…
Undvik överdosering….???
etc.etc.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone