0 302 visningar

10 svar

En liten familj

Tina Nordberg

15 apr 2012 kl. 20:19

Var ute och letade bombmurklor i snålblåsten. Hittade allt möjligt annat,som de här grankottehättorna.

0

Alf Pallin

15 apr 2012 kl. 22:11

Snyggt Tina

0

Lena M

16 apr 2012 kl. 08:37

Grankottehättor , menar du skivlingar, eller har jag missat nåt :) ?

0

Tina Nordberg

16 apr 2012 kl. 16:00

Jag menade Kottehätta - Mycena strobilicola. Är det fel?

0

Hans v E

16 apr 2012 kl. 16:12

Nej, men det här är ett exempel på hur det förvillar när man inte skriver korrekt namn. De växer på en grankotte men de heter inte grankottehätta.

0

Tina Nordberg

16 apr 2012 kl. 16:45

Tack för det Hans, jag var slarvig där och blandade ihop namnen.
Ni ska se det jag menar inte vad jag skriver ;)

0

Nils

17 apr 2012 kl. 09:55

Jag ser att du skriver M. strobilicola men menar M. plumipes ;)

0

Tina Nordberg

17 apr 2012 kl. 11:27

Nej.

0

Irene A

17 apr 2012 kl. 13:29

Bra Tina, stå på dig! Den behöver inte heta plumipes bara för att Artportalen anser det..

0

Tina Nordberg

17 apr 2012 kl. 15:05

Visste inte ens att Artportalen har ett eget namn.

0

Jan A, Uppsala

17 apr 2012 kl. 15:40

Ett!? Artportalen har många egna namn…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone