Dom kanske har bytt adress, den här fungerar:
http://naturarvet.se/
Ja idag kom jag in på Naturarvets hemsida där man kan läsa att den är ny och uppdaterad
Men sen tvärstopp
har prövat tre gånger idag men Internet Explorer slutar svara och låser sig så man måste börja om - öppna - klicka på länken - och samma trista sida som är helt låst - stänga - o s v o s v
mycket irriterande!
nej idag kommer jag in på sidan men det tar evigheter att öppna den och den är inte manöverbar
man kan läsa att klicket ska göras “längre ned på sidan till vänster” men det går inte att scrolla utan då kommer det upp ett timglas som låser sidan
försöker nu ha den uppe i minimerat läge för att se om den “står till sig” och börjar fungera
tycker detta liknar fenomenet Myspace som jag slutade använda för några år sedan p g a att det tog alldeles för mycket tid och tålamod i anspråk
det vore mycket synd om det är slutklickat nu för min del…
jag vill jag vill…men tekniken lyder inte!
nä det gick åt pepparn…
fick stänga ned hela internet och starta om
naturarvets hemsida ger exakt samma symtom som myspace efter deras “uppdateringar” och nya funktioner som aldrig fungerade….
kan dom inte lägga upp nån “naturarvet, Light version” där man snabbt och enkelt kan göra ett klick för skogen???
idag öppnade jag sidan och lyckades efter bara 6 minuters väntetid få scrollfunktionen att funka
scrollade ned till vänster som det står att man ska göra för att hitta klicket
då låste sig sidan igen
kanske kan jag klara av att få till ett klick innan semestrarna ...?
Men det är väl inte meningen att det ska va såhär förbaskat långsamt och trögt
tidigare var det ju klickat o klart i ett nafs
mer än 7 minuter ska man väl för 17 inte behöva vänta på att sidan ska öppnas
idag gick det inte heller att klicka från mobilen som bara säger “du har redan klickat idag” men det har jag ju för bövelen inte gjort!!!!
Sabla krångel!
Jag vill ju stödja gammelskogen men varför ska det va så sabla krångligt helt plötsligt när det funkat lätt som en plätt i flera år
?????????????
GRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!
hmmm
det tar sig…
sakta men säkert
Idag kom naturarvet.se upp efter 10 minuters svartruta
Jag tror det är deras stora bakgrundsbilder som är problemet - de inte bara försvårar läsningen av texten, de stryper datorn på nåt märkligt vis
vid varje bildväxling får jag några sekunders bländande vitruta…
Efter dryga tio minuter gick det att scrolla och klicka för skogen!
Jubel!
efter ytterligare 14 minuter kommer en skylt “windows ökar det virtuella minnet i växlingsfilen…”
efter ytterligare en halvtimme är datorn helt låst och man måste nödstoppa och avsluta programmet…
Det tär på tålamodet att vara miljövän i den digitala världen…ha ha!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.