0 349 visningar

5 svar

Vår

Lena M

15 maj 2012 kl. 10:56

eller höst det är frågan ?
Men titta vad jag hittade på fm. En kulle ute på en åker brukar varje år bjuda på tidig blommning.
3 toppmurklor fanns efter byvägen, men det blir ingen riktig fart på svamparna för värmen saknas, regn har vi fått.

P.s. Det går inte att rotera bilden rättvänt, kolla, datumet är spegelvänt D.s

konvaljer

0

Bo E

15 maj 2012 kl. 12:42

vår är det när liljekonvaljerna blommar - på gräns till försommar skulle jag vilja säga
här har jag bara sett de spirande bladen av denna väldoftande växt men de kommer väl snabbt bara solen kommer fram

0

Grethe.F

15 maj 2012 kl. 14:14

Jag kom med hem liljekonvalj jag med i dag

0

Boris-Uppsala

15 maj 2012 kl. 15:39

Nu är bilden rättvänt och utan datum, men var är toppmurklorna?

0

Lena M

15 maj 2012 kl. 15:47

Tack Boris, vad du kan, hur jag är försökte så fick jag ingen fason på bilden.
Toppmurklorna ligger på tork, har lagt ut bild tidigare så det blir lite tjatigt om det upprepas igen.

0

Madde Småland

17 maj 2012 kl. 10:37

Underbart! Här har de också börjat blomma nu och trots kylan som håller i sig ger det iaf en känsla av att våren faktiskt HAR kommit:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone