Var på samma ställe som jag hittat runda toppmurklor innan, och där var nästan lika många idag! Och riktigt stora också! Några valdes ut till en pastasås. Fantastiskt gott!
Hittade även en champinjon som jag bifogar bild på. Någon som kan bestämma vilken sort det är? Känns väldigt tidigt för en champinjon tycker jag…
Tack! Ja jag har hittat ett riktigt guldställe verkar det som. Fast det är bara detta stället och mina föräldrars trädgård jag har hittat murklor. Har aldrig hittat murklor på något annat ställe.
Jag bor i nordöstra Skåne. Svampens fot blev väldigt röd när jag drog upp den, så blodchampinjon är ju det första jag tänker på. Någon som har ett bättre tips? Den var grågul på ovansidan för övrigt. Mörkare än t ex en snöbollschampinjon.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.