När jag satt och läste tidningen i morse höll jag på att sätta morgongroggen i halsen när jag såg en annons från Cityforum. Mot kupong får du köpa 8 st skiftnycklar och får den nionde gratis! Jag vet inte riktigt vad en skiftnyckel är men jag tror att den ska användas av skiftarbetare när de kommer till nattpasset och ska öppna något skåp där de kan lägga in sin plånbok och sin mobiltelefon. Jag såg årets första fluga en liten stund i köket. Den var SÅÅÅÅ söt. Den var grön mest. Den hade nog inte alla hästar i kanoten för den flög rakt i i fönstret och dog på fläcken. Jag blev bekymrad för när jag vände på den så såg jag att den hade åtta ben. Spindlar har ju åtta ben men inga vingar. De hänger mest i ett långt snöre och åker som en jojo upp och ner. Flugan som du kanske kommer ihåg att jag skrev om hade vingar men de kan ha gått sönder före kraschen, vad vet jag? Jag får ändå inte riktigt ihop det hur en spindel kan flyga eller hur en fluga kan ha åtta ben. Sedan gick jag och hämtade in soptunnan som kom tidigt i morse med en stor grön lastbil med två gubbar i. Den nya vi fick var alldeles tom. Den luktade lite illa. Det var nog någon som hade haft räkskal i den. I dag ska jag nog gå ut med hunden som får lite vatten när vi kommer hem. Jag tar mig nog en middagsgrogg innan jag lagar lunch. Det blir blodpudding med murkelsås och pulvermos.
Blodpuddingen var inte god. Den hade passerat sämst-efter-datum. Men pulvermoset och såsen var bra. Jag lade persilja och en matsked salt på toppen. Det blev SÅÅÅÅ fint och SÅÅÅÅÅ gott. Jag har diskat min tallrik och den blev ren och fin. Middagsgroggen var klockren. Det blev brännvin special och sockerdricka som jag drack direkt ur askkoppen. Nu väntar jag på att klockan ska bli 19.00 så jag kan ta min kvällsgrogg. Den passar bra till snöslungat ankbröst och rundsmord formfranska med briserade bombmurklor. Efterrätten blir nog en påse torkade jordgubbar från 1989.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.