Nä, den blir enligt utsago för varm. Saknar termostat. Satsa på den som heter Centurion i stället om du vill ha en billig. 399:- på Siba men någon hittade den ännu billigare på GeKås (stavning?), tror jag det var. Finns flera trådar om den här.
En komis har använt sin OBH Nordica för att torka frukt ett par säsonger och plasten i ollorna har helt vittrat sönder.
Per,
Det går säkert utmärkt att lägga ute på tork i solen eller lägga på mygget inomhus. Men vi som bor i lägenhet med barn har helt enkelt inte utrymmet. Då är svamptorken ett utmärkt alternativ. Det går snabbt och torkad svamp är lättare att förvara. Har man en halv frys är det svårt att förklara för ungarna att det tyvärr inte finns plats för glass till helgen.
Jag köpte OBH Nordica hösten 2009 tror jag. Jag mätte tempen i den härom dagen med en digital ugnstermometer, en så‘n där med “spjut” som kan stickas in i t.ex. en stek. Jag hade inte locket på, vilket borde maximera luftströmmen = minimera temperaturen. Fem ollor tomma ollor. Stack ner “termometerspjutet” på lite olika ställen, olika djupt och olika långt från mitten. Alla temperaturer låg på 60-någonting grader.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.