När jag satt och läste tidningen i morse höll jag på att sätta morgongroggen i halsen när jag såg en annons från Cityforum. Mot kupong får man köpa 8 st skiftnycklar och får den nionde gratis! Jag vet inte riktigt vad en skiftnyckel är men jag tror att den ska användas av skiftarbetare när de kommer till nattpasset och ska öppna något skåp där de kan lägga in sin plånbok och sin mobiltelefon. Sedan låser man skåpet med skiftnyckeln. Kanske har jag fel och då blir jag ledsen.
Jag såg årets första fluga en liten stund i köket. Den var SÅÅÅÅ söt. Den var grön mest. Den hade nog inte alla hästar i kanoten för den flög rakt in i fönstret och dog på fläcken. Jag blev bekymrad för när jag vände på den så såg jag att den hade åtta ben. Spindlar har ju åtta ben men inga vingar.
Spindlar hänger mest i ett långt snöre och åker som en jojo upp och ner.
Flugan som du kanske kommer ihåg att jag skrev om längre upp hade vingar men de kan ha gått sönder före kraschen, vad vet jag? Jag får ändå inte riktigt ihop det hur en spindel kan flyga eller hur en fluga kan ha åtta ben.
Sedan gick jag och hämtade in sopptunnan som kom tidigt i morse med en stor grön bil med två gubbar i. Den nya vi fick var alldeles tom. Den luktade lite illa. Det var nog någon som hade lagt räkskal i den.
I dag ska jag nog gå ut med hunden som får lite vatten när vi kommer hem. Jag tar mig nog en middagsgrogg innan jag lagar lunch. Det blir blodpudding med pulvermos och snöslungade kantareller toppade med överkokta aftonböner med ugnsfönad spädsadel doppad i friserad ostkaksbotten. Det blir nog SÅÅÅÅ gott.
Till detta dricker jag en Allegro Sangiovese Primitivo med drag av cykeldäck och snålsyrliga gummidojor och med doft av Karl-Johansvisch och skoputs. Det blir en alltigenom häääärlig dag!
Sedan kommer min favorithustru Elsa Silfverstolpe-Johansson hem från jobbet och då kanske det inte blir lika hääärligt för hon är alltid så sur efter en lång arbetsdag. Kan någon ge mig ett tips om hur jag ska få henne att bli glad när hon kommer hem?
Tacksam för svar//Eder tillgivne
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.