serie 1
I gryningen när de flesta somnat på midsommarfesten gick jag en sväng i trädgården och fann denna
som stod kvar efter det att ett 20-tal människor dansat och festat o rest diverse tält i samma trädgård
det kallar jag naturhänsyn !!!
foto: Bo E-son
orange kamskivling kallar jag den
vad tror ni ?
serie 2
hemma i Örebro igen blev det en söndagspromenad i Sörbyskogen
inga kantareller ännu men några småsvampar som trattnavling på murken granstubbe och en ynka sommartrattskivling
smått och tunt…
nu är nog säsongen över för murklor och vårmusseroner så inget sådant på ställena där de funnits tidigare år - nu ger jag upp dem och väntar på annan matsvamp
Kunde inte motstå att ta en bild på denhär krabaten som stod o trampade i fågelbajs ....
foto: Bo E-son
man ser det ibland på större xemplar
vet dock inte om det är en artspecifik egenskap eller om alla kamskivlingar kan bli såhär men ofta ser man det på¨de som växer i parker och trädgårdar och står fria som denna
minns inte att jag sett det på de mörkare bruna varianter som växer i mossig barrskog (men kan minnas fel)
på bilden ser jag oxå vem som gjort åverkan på foten, vilket inte gick att se i verkligheten då den satt gömd under hatten
det som förvånade var ju oxå att ingen människofot gjort åverkan under en hel dags fest !
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.