0 334 visningar

10 svar

Huddinges Natur är Guld Värd

Kjellin :)

30 jun 2012 kl. 21:38

Huddinge ligger i utkanten av Stockholm, typ 2 mil från centrum fågelvägen. När jag jobbade i Italien, Tyskland, Frankrike, Spanien och UK så fanns det alltid en tanke på de skogar som finns i Stokholmstrakten. Som byfåne i Fjollträsk tyckte jag att det är fantastiskt med naturen i Huddinge. Vi har våra underbara tallhedar, våtmarker och en unik flora. Bråk-Lasse plockar Hjortron här. Jag har mina Sileshår, Större Vattensalamandrar och Hasselsnokar :-)

0

Våtmarker i Huddinge

30 jun 2012 kl. 21:39

:-)

0

Cool Mossa

30 jun 2012 kl. 21:45

Lasses fynd…

Någon som vet namnet?

0

Svamp

30 jun 2012 kl. 21:46

Ingen aning?

0

Svamp

Irene A

30 jun 2012 kl. 21:56

stubbrostnavling
stor laxskivling
vecknavling

Finfina bilder allihop!

0

Hans v E

30 jun 2012 kl. 23:07

Jag ser ingen stubbrostnavling. 1 och 2 är väl samma svamp - laxskivling. Möjligen är 2 stor laxskivling.

0

Cool Mossa

Karin W

1 jul 2012 kl. 01:03

Mossan är blåmossa (falsk vitmossa), Leucobryuum glaucum. Håller med om att den är häftig.

0

Cool Mossa

Boman

1 jul 2012 kl. 05:56

Visst är det vackert i Huddinge, må vi få behålla de små skogsområden som är kvar. Dina bilder är vackra!

0

Lena M

1 jul 2012 kl. 07:27

Fina bilder, speciellt den första. Orkideér börjar dyka upp här också och de är variabla i färgen , från blekt rosa till mörkt och nästan vita.

0

Gula

2 jul 2012 kl. 00:12

Fantastiskt fina bilder!! Speciellt den första!

0

2 jul 2012 kl. 10:05

Tack för all hjälp och snälla kommentarer på bilderna. Försöker att lära mig den nya kameran, kan faktiskt jobba helt manuellt med den. :-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone