0 326 visningar

4 svar

Bo Nyléns bok

klas jaederfeldt

3 jul 2012 kl. 14:20

nu har jag som hastigast bläddrat igenom Bo Nyléns svampbok, inledningen verkar kul med lite svamphistoria, han har varit dålig på att uppdatera sig med de vetenskapliga namnen, Han har inteheller vågat sticka fram hakan utan skriver oätlig på en del svampar,div.soppar t.ex, Blodsopp Eldsopp för sammanblandning med djävulssoppen
sedan så står det i texten att blodsoppen är ätlig. han har även hittat på ett nytt stjärnsystem, där de cantarelloida (kantarellsvampar) fått 4 stjärnor

0

Hans v E

3 jul 2012 kl. 23:45

Menar du nån ny Nylén-bok eller den gamla?

0

klas jaederfeldt

4 jul 2012 kl. 00:09

den heter svampar i skog och mark som den förra den är större och tjockare till omfånget, och skall visst innehålla 80 nya arter snyggt upplagd med helsidesbilder ibland men samtidigt så kunde de mindre bilderna varit större eftersom det finns luft till texten, jag skrev till Nordsteds och tiggde 2 ex,till svamoklubben Mandelriskan, att förvaras hos mej

0

Kjell Jogrenius

6 jul 2012 kl. 07:40

Köpte Bosses nya bok igår och blev glad över de fina bilderna o den utförliga texten.Blev inte det minsta störd över vad som du konstaterade i inlägget,en jättehärlig bok.

0

klas jaederfeldt

7 jul 2012 kl. 15:39

jag blev inte värst “störd” jag heller, konsaterade bara att det var så

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone