Men så roligt att hitta dig på forumet igen,jag själv är inte här ofta,kanske blir det mer när säsongen drar igång.
Visst är det tidigt med vissa arter i år,jag har inte varit och kollat i min taggsvampsskog.
Blek taggsvamp har jag sett och sandsopp och lite andra soppar och kremlor och massor av kantareller förstås som börjar bli riktigt stora.
Då har du nya skogar att utforska om du flyttat,det blir spännande,hoppas få se många fina bilder här på forumet!
Vanlig dropptagsvamp tycker jag mig också se,alldeles för klumpig fot för att vara concrescens och den oranga är väl helvit som ung!!!???
Nu har jag fått min taggsvamp artbestämd och det var Hydnellum cumulatum,den har bara kommit upp en gång och kollekten finns hos Eefs Arnolds som artbestämde den åt mig!
Nu finns nästan alla sorter hos mig!!!
Det finns bilder på svampen på forumet,skriv mitt namn så får ni någon träff.Den var mycket mer orangeaktig med små upphöjningar,jag har ev.sett a´rten tidigare här för många år sedan men det kan ha varit scrobiculatum,den måste mikroskoperas.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.