Nu när det finns så väldigt mycket arter ute i markerna blir det ganska långa rapporter.
Det är också så att i varje fall jag genomströvar ganska stora områden.
Kanske ska man därför dela upp rapporteringen efter de indelningar som Michael ger när man registrerar rapport och kanske även efter de geografiska förflyttningar man gör mellan fynden.
Ibland kan det vara lite oklart i vilken skog man befinner sig eller just har genomströvat, men på ett ungefär.
Vad tycker ni?
Jag försöker att hålla mina rapportering så exakt som möjligt.
Eftersom jag bor i skogen så kan det bli ett par skogsbesök per dag och då kan det bli två rapporter beroende på vad jag hittar.
Men som exempel. I morgon ska jag vandra den etapp av sörmlandsleden som jag anvarar för. En sträcka på dryga milen och som slingrar sej på gränsen mellan Eskilstuna och Flens kommun.
Då kommer jag bara att skriva Kommun Flen och etapp 22. Sen ok så delar jag upp ätliga och giftiga svampar.
Ja, det funkar väl och de som kommer dit vet säkert numret på leden.
Jag tänkte på att det blir så¨pass långa rapporter att folk kanske hellre läser dem om det inte är typ 20 arter i en lång rad.
Då kan det vara en idé att dela upp dem efter fyndplats.
Är man i en okänd skog med oklara gränser så är det ju oxå svårare att göra vettiga indelningar efter plats.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.