Helt klart så är det en sopp, mest troligt så är det en Tegelsopp.
Denna sopp är god både i grytor och såser. Dessutom så kan du torka den för att använda vid senare tillfälle (håller som torkad i flera år)Skall blötläggas i ca 30 minuter innan användning.
Du kan även steka upp och ha det på en smörgås gott !!!!!
Hälsningar Stickan.
Jag har oxå hitat många tegelsoppar. Steker dom i hop m vitlök (efter att jag har förvällt dom)häller på lite creme bonjour ost( örter tror jag att det var) tillsätter lite hackad persilja och rör ner i den ny kokta pastan. detta har jag tänkt att göra i kväll, får väl höra m sambon om det var gott ;)/ Annika i Surahammar
Bo, hehe, jag klandrar inte någon annas vilja att lära sig de olika arterna av strävsoppar, jag bara nämnde att jag tycker det är av väääääldigt ringa intresse! (för mig då, självklart, men något annat kan du ju inte trott att jag menade? Som om jag skulle menat: “Nä, NI *SKA TYCKA* att det är onödigt också!” liksom.. ologiskt =)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.