0 681 visningar

7 svar

Illamående av myggmedel?

Tanja i Gagnef

8 aug 2012 kl. 23:26

Kan man bli dålig av att använda myggmedel? Har varit jäkligt dålig i magen under em o kväll o illamående. Jag har tänkt igenom allt jag ätit o druckit, men inget annorlunda än min icke illamående make. Jag hade på mig rätt rejält med myggmedel (Mosiguard) när vi var i skogen o kände att jag andades in en del + att jag säkert hade på fingrarna när jag åt blåbär. Någon som råkat ut för liknande? Otäckt är det, ska kanske byta myggmedel.. Och nej - jag har inte ätit nån obekant svamp…

0

mumrik

9 aug 2012 kl. 00:26

Det innehåller eucalyptusolja va? Det kan tydligen orsaka illamående, men du kan ju inte fått i dig några mängder. Men det kan ju hända att du är extra känslig.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Febertr%C3%A4d#Toxikologi

0

Tanja i Gagnef

9 aug 2012 kl. 07:31

Ja det innehåller den faktiskt! Ok, eftersom jag mår bra idag så kan det ha varit orsaken. Ska byta tillbaka till mitt gamla myggmedel! Tack för infon!

0

mumrik

9 aug 2012 kl. 12:26

Tack för infon själv! Jag tror jag ska skaffa det där medlet. Är så skraj för allt det kan vara mer läskiga gifter i.

Funkar den bra förresten? Man har ju blivit helt sönderbiten i år.

0

Tanja i Gagnef

9 aug 2012 kl. 15:09

Ja den funkar bra förutom att.man kan bli illamående då ;-) Annars har jag köpt en absolut giftfri myggolja som jag t.o.m vågar ha på barnbarnen, den heter vildmarksolja eller nåt sånt.

0

hemul

9 aug 2012 kl. 23:41

Ha! Den finns tydligen i två varianter. Den “starkare” innehåller eucalyptusolja! De har lite mer information på sin sajt. Höjer blodtrycket minsann. Tänk vad man inte visste om eucalyptus.
http://www.vildmarksolja.se/Eukalyptus.html

0

Tanja i Gagnef

10 aug 2012 kl. 00:14

Äsch den jag har till barnbarnen heter nog nåt annat, ska kolla! Eukalyptusolja verkar faktiskt vara kraftiga doningar!!

0

mumrik

10 aug 2012 kl. 00:23

Ja! Hade ingen aning.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone