0 334 visningar

9 svar

Ska presentera en sköning!

svampstaff

10 aug 2012 kl. 20:36

Två saffranstickor på två ekar, ombergs jätteekar, samma ekar som sist:)

0

svampstaff

10 aug 2012 kl. 21:13

Glömde att sajten inte ens kan hantera fullformatskameror tyvärr? hm..

0

svampstaff

10 aug 2012 kl. 21:31

Sista gången jag visar nått för er, en grupp nördar som hellre läser än lär, besserwissrar utan dess like, hade glömt hur tråkiga ni var, en generationsfråga tyvärr…startar snart min egena sbvampsajt för vanligt folk, där man vågar fråga och visa vackra saker, inte ett latiskt virrvarr och mikroskopliv, ledsen men jag klarar inte av er bittra fullständigt perfekta människor.Sorry!

0

Karl S

10 aug 2012 kl. 21:53

Nördarna är jordens salt, framtidens folk, dom som kommer att föra civilisationen vidare.

0

Mattias Roos

10 aug 2012 kl. 21:57

Vad gapar du om svampstaff? Har det tagits bort inlägg som jag missat? Är det för att ingen kommenterat dina bilder? Förklara gärna din aggression!

0

sopp-a

11 aug 2012 kl. 10:36

Jag vill också till din framtida svampsajt. Det är för mycket mykologtjafs, foton på mögel och latinska ord här. En riktig svamsajt för normala människor, tack, så att man vågar fråga “dumma” frågor.

0

Jonnie

14 aug 2012 kl. 11:13

Jaha,, då är bara frågan, blir det en “Sbvampsajt”,, eller en “svamsajt” som vi nu ska vända oss till när vi ska kolla vackra svampbilder,, själv väntar jag med andlös spänning på fortsättningen på den här tråden.. :)

0

CJ

14 aug 2012 kl. 11:53

Luktat på korken sådär en fredagkväll… Tror jag.
Drama queen.

0

"JAS" Helsingborg

14 aug 2012 kl. 14:49

! Tyckte det var roligt att du var tillbaka “svampstaff”, efter en rätt lång frånvaro så verkar du ändå vara som vanligt, “på hugget”:).
Varför du nu fattat humör begriper jag inte och i mitt tycke så tillhör inte dessa bilder de bästa som du åstadkommit Men ett fint fynd har du som vanligt gjort. Till er som tycker att det är mycket mykologitjafs och latinska namn så är det väl helt i sin ordning, för hur skulle ett forum som behandlar svamp annars se ut och värka. latinska namn är ju globalt användbara och om man vill veta något om svamp handlar ju om läran om svampar alltså “mykologi”.
För er som söker något enklare eller vardagligare så rekommenderar jag http://www.facebook.com/myxomyceten#!/groups/142486865782566/
Vi är många från svampguiden som oxå är med där.
Hoppas nu inte Annika R. blir sur på mig när jag kallar “Svampplockarna” för lite enklare;)

0

Boman

16 aug 2012 kl. 10:20

Trevligt att se dig tillbaka, även om tjafset var onödigt.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone