0 1135 visningar

7 svar

Fästingar

Kristina Moszko fäldt

13 aug 2012 kl. 14:34

Hej alla skogsvänner.
Är det några av er som har erfarenhet av Hund- Fästing?
Vad tar ni till för knep -behandlingar för att slippa dra hem hunden med ett stort antal fästingar i pälsen?
Kristina Moszko Fäldt

0

Irene A

13 aug 2012 kl. 14:43

http://exspot.se/

Dyrt, men bra!

0

Helena A

13 aug 2012 kl. 17:07

Tvärvägrar gifter typ Scalibor, Frontline Expot och liknade.
Jag sätter tjärslava i pälsen på min och han klarar sej ypperligt inga fästingar då. Vet en del som badar hunden i tjärschampoo med samma effekt, giftfritt och inga fästingar.

0

Karin B

13 aug 2012 kl. 17:10

Min hund får vitlökssmör i middagsmaten. Fungerar så där. Men jag vill inte heller använda de giftiga nackdropparna.

0

klas jaederfeldt

13 aug 2012 kl. 17:55

det skall visst inte vara nyttit för hundar att få lök

0

Boman

13 aug 2012 kl. 21:05

Lök är giftigt för hund!
Helenas tjärsalva håller mygg på avstånd också. Smörjer tunt på armar, nacke och underben, går sen fästingfripeppar, peppar och luktar gott

0

Helena A

14 aug 2012 kl. 07:00

Karin B vitlök är GIFTIGT för hundar. Du kanske inte märker nåt omgående men den skadar lever och njurar och hunden kan få allvarliga problem. Vitlök kan funka på os men ska ALDRIG ges till hundar, inte vanlig lök heller för den delen.

0

Skogsfrun i Obbola

14 aug 2012 kl. 07:35

Säga vad man vill om tjära, men det torde knappast vara giftfritt. Det är väl därför det fungerar…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone