Hej Anitha
Ja, jag har varit ute lite med den nya kameran. Men det är för tidigt att säga vad jag tycker om den. Jag har mest använt auto-läget och jag tycker väl att bilderna varken blir bättre eller sämre än med min gamla kamera. Hur de blir hänger nog mer på vem som håller i kameran än på själva kameran. Jag har också försökt fotografera med manuell inställning och ställa in skärpan själv, men det har inte gått så bra. Jag har nog försökt mig på för små saker, ska försöka med halvstora arter och läsa manualen bättre. Jag är fortfarande imponerad över den bild Tina visade i min förra tråd. Om du läser detta får du gärna förklara hur den är tagen. Har du beskurit bilden i efterhand eller kunde du få den så förstorad? Det som är bra är den vridbara skärmen. Om man inte känner att man behöver ha en sådan kan man nog välja en mindre billigare kamera.
Några bilder med den nya kameran: Jättekamskivling och vårtskräling, tycker jag - rätta mig om jag har fel.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.