i dag bara mer Blåhallon, 3 liter igår och 3 liter idag så nu är årsbehovet för min del täckt av denna art. Snart blir det björnbär oxå och nyponen är på “G” :)
Såg denna fågel idag oxå och är osäker på om det är en stenskvätta eller vad säger ni?
Torrt som f-n är det oxå så det behövs massor av regn men det kan vänta någon vecka för min del.
Pallade inte skogen idag +27g. inget roligt att snubbla fram där då med full utrustning med tanke på alla mygg och fästingar!
Var inne på stare oxå men även där var jag osäker, kanske har du rätt Tony.
Jag tänker inte avslöja mitt Blåhallonställe här på forumet, kanske senare, jag har letat efter ett bra ställe i många år och så sprang jag på detta på en plats som jag nog besöker ett 10tal gånger per år. Märkligt är det att jag hittade dem i år men det har hänt lite med biotopen så det kanske fanns ett betydligt mindre bestånd som nu hat tagit fart de sista två åren. Man skulle nog utan vidare kunna plocka mellan 50 & hundra liter på denna plats, mycket omoget och övermoget så med ett frekvent skördande så:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.