Faranak 24 år
19 aug 2012 kl. 09:13
Hej allihopa, heter Faranak och bor med min son som är 2.5 år, jag plockade kantareller under min barndom, tänkte det är dags att införa det till min pojke och jag sj saknar naturen efter att levt ett ungdomsliv i stan många år. Vi bor i Hisingen, ramberget, vart ska jag åka? Kan ni ge mig ingående info och vägbeskrivning, vi åker inte med bil. ÄLSKAR NATUREN OCH KANTARELLER OCH MIN SON, blir tacksam för svar :) (Har nära till ALLA skogsområden i Hisingen)
Hej!
Jag tror nog att ni kan hitta kantareller på Ramberget. Annars är det ju nära (5 min med buss) till Slätta damm/Hisingsparken där det finns mycket skog och ni garanterat kan hitta kantareller. Tag buss 25 eller 33 från Vågmästareplatsen till Bjurslätts torg, gå mot torget och följ sedan skyltning mot Hisingsparken. Lycka till!
Hej,
Ett annat tips är Änggårdsbergen, eller om ni känner för en något längre utflykt Vättlefjäll i Angered. För Vättlefjäll tar man spårvagn till Angered centrum och byter sen till buss mot rannebergen, man kan nog gå av på lite olika hållplatser men jag brukar gå av vid Rannebergen centrum. Kartor över båda områdena (och många andra) finns att köpa på Akademibokhandeln i nordstan.
Lycka till!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.