0 301 visningar

2 svar

Svart trumpet

solis

25 aug 2012 kl. 09:02

Så var det dag igen att söka svart trumpet,hade väl egentligen gett upp efter många års sökande men så mycket kantareller vi har efter allt regnande i år så får jag väl ge det en chans till.någon som sett om de dykt upp i höjd med Jönköpings området. Överös mig gärna med bilder på både svampen och terrängen där man hittar den
Tack på förhand

0

Mickeleh

25 aug 2012 kl. 13:12

Kalkrik skog, hassel och gärna lite klippblocksterräng och du ökar dina chanser lite ...

0

zingo

25 aug 2012 kl. 23:56

Men vad är utmärkande för kalkrik skog?
Särskilda växter/örter eller frånvaro av dessa? Typiska svampar som trivs i liknade miljöer??
Jag har hittat lite svart trumpet på ett enda ställe och där växer olika örter/gräs och i terrängen mycket stora stenblock etc..
Går mycket i liknande marker i andra skogar och inte finns det svart trumpet där fast förutsättningarna verkar lika..

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone