0 326 visningar

4 svar

Trattkantareller?

Sara

25 aug 2012 kl. 16:09

Hej på er!

Jag har väldigt nyligen upptäckt svampplockning och suger i mig info från Svampguiden som… ja, en svamp! :)

Ute på turen idag fick jag med mig, vad jag hoppas är, massvis med trattkantareller, men jag är stundtals osäker på om det är en och en annan gullnavling som kommit med.

All svamp jag hittade idag växte på marken, ingen satt på träd eller ved.

Som tur var finns möjlighet att få hjälp på Botaniska här i Göteborg, men tänkte ändå kolla med er om ni kan hjälpa mig identifiera min lilla “svampskatt”

Tack!

Vad jag hoppas är ett gäng trattisar…!

0

kjell

25 aug 2012 kl. 16:30

Jättefina Trattisar.

0

Tor v E

25 aug 2012 kl. 20:42

Bra att du kollar undertill på varje svamp en och en och det ska vara åsar som ansluter mjukt mot foten precis som på dina bilder. Inga skivor under. Ovana plockare har fått hem spindelskivlingar då de kan gömma sig i en klunga trattisar.
Grattis till skörden :)

0

Tony

25 aug 2012 kl. 20:44

Ja

0

Sara

26 aug 2012 kl. 08:44

Tack för svaren allihopa! Riktigt kul det här med svamp :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone