Tack för de intressanta rönen. Jag har alltid utgått ifrån att fett håller sig lika bra i frys som annat. Men Mickeleh har säkert rätt. Det har väl gått maximalt 3 år som jag hållit mig från att avnjuta dom frysta läckerheterna, så dom hade nog inte börjat härskna då. Smaken var alltid förträfflig. Bra att Guiden finns så man får lära sig nytt!
Är det så att det smakar bra så är det bara att äta det .. Pröva och frys in anka kontra kyckling och se skillnaden i smak om ett år..desto mer fett desto fortare börjar fettet härskna i fruset som ofruset tillstånd..men kanske svamparnas antioxidantiska egenskaper kan få fettet att klara längre tid.. Något att forska om i såfall för det skulle leda till miljarder i besparingar inom livsmedelsbranchen..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.