Eftersom jag hittat mängder av fina Fårtickor och inte vill äta fårtickebiffar HELA veckan undrar jag hur jag på bästa sätt kan bevara dem?
Kan jag frysa dem råa som man gör med gula Kantareller eller bör jag förvälla dem?
Jag vill gärna gärna steka dem senare men vill inte att de ska bil så “vattniga” när jag tar fram dem igen.
Någon som har nåt´ bra och enkelt förslag?
Fårtickan är en av mina absoluta favoriter. Har testat flera olika sätt att bevara den genom åren men inkokning och frysning är klar bäst. En fantastiskt användbar svamp. Använde den istf kött i grytor, i chili con carne, jättegod till tacos, friterad, som svampbiff, på macka med stekt ägg eller ost och tomat, finns hur många olika användningsområden som helst.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.