0 493 visningar

5 svar

Plocka svamp i mörker...

Ann

12 sep 2006 kl. 09:40

Kul att det finns fler entusiaster som trotsar mörkrets makter.. ;-)
Det var verkligen en upplevelse att gå i skogen vid skymningen. Vid 20 tiden började jag och optimist som jag är så tog jag ju ingen ficklampa med mig, men oj vad det mörknar fort!! och när jag började ta fel på mandelkremla och röd flugsvamp.. så tänkte jag att nu är det nog bäst att jag går hem och hämtar ficklampan. Sagt och gjort!
Väl tillbaks i skogen efter ca 15 min och ska precis tända ..då bara ett svagt, svagt sken som efter ca 30 sek tvärdog… inga batterier!! suck! Envis som man är… jag SKA ha svamp!! Hem igen o vända… min shetland sheepdogtik undrade nog vad jag höll på med fram o tillbaka.. “kan inte matte bestämma sig ikväll vilket håll vi ska gå åt…??”
Äntligen tillbaks i skogen men en fungerande ficklampa! ;-)
och där fanns dom… massor av blodriskor överallt… och dom är ju såå goda! och motaggsvampar förstås, men dom får nog stå kvar i fortsättningen .. ingen höjdare tyvärr….

0

Bo Reyer

12 sep 2006 kl. 09:46

I brist på ficklampa kan man ju ta med sig en lysticka!

0

lilla my

12 sep 2006 kl. 09:50

Jo… jag känner igen det där… undrar ibland litet stillsamt om man inte blir inplockad i ett litet rum och påklädd en sån där liten mjuk “krama-dig-själv-tröja” snart…haha!

0

Ann

12 sep 2006 kl. 10:03

:-))
ja tur att man inte mötte någon…
som fråga vad man gjorde där… “jo jag plockar svamp!” “mmmm…troligt i beckmörker??! Ring polisen!”

0

lilla my

12 sep 2006 kl. 10:18

tja, förr eller senare så händer det väl… hehe! Å andra sidan finns det de som har betydligt värre laster än svampjakt i skymingen. Ha det gott, Ann, och Good Hunting!

0

Ann

12 sep 2006 kl. 10:28

Tack! Förmodligen… hihi..
men det gäller ju att ligga i om det ska bli nån svamp inför vintern.. jobbar man hela dagarna så  har man ju bara kvällar o helger på sig och det börjar redan bli lite torrt i markerna och jag hittar inte så mkt karl-Johan längre tycker jag..för 2 veckor sen fanns det hur mkt som helst…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone