Tack, det stämmer också rätt bra.
Har nämligen en gång hittat stammarna efter det att någon(?) roat sig med att ta bort hattarna (kastat frisbee på dem?).
Kan möjligen ha varit något djur som ätit upp dem?
Det var på ett område vid fritidsområde med gamla tennisplaner utanför Örebro, numera bana för frisbee-kastare och marken är sandig stybbplan med björksly och tallplantor glest i terrängen.
Strimlade dem o lade dem i 3 brödbackar som just nu står på en uppfällbar torkställning på gräsmattan i solen. Vi har just nu 22, 5 i skuggan här. Så det är jättevarmt i solen just nu.
Får ta in dem i em när solen försvinner så åker de ut i morron när solen kommer fram igen.
Den typen av kaffekvarn jag har köper du möjligen på antikauktion.
Den är ett arvegods efter min morfar och skulle tippa att den är från tidigt 1900-tal.
Har testat marmormortel oxå, men hoppas på bättre resultat i kvarnen.
Visst, det går att smula den torkade svampen direkt med fingrarna också med gott resultat i sås tycker jag.
Oj, så vackra! Med så många Stolta Fjällskivlingar i knopp skulle jag ta en del av dom och skära tvärs över utan någon som helst föregåense rensning och sedan fräsa i smör eller ev.fritera. Det blir som bläckfiskringar men mycket godare!
Mixern ger ett finare mjöl än matberedaren. Och snabbt går det!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.